SKUPINA PV

Sporočila za medije

12.06.2008

V Premogovniku Velenje zagnali novo visečo diesel lokomotivo Scharf

Direktor Premogovnika Velenje dr. Milan Medved je zbranim kratko predstavil osnovne podatke o Premogovniku Velenje, ob tem pa poudaril, »da 4 milijone ton odkopanega premoga pomeni množico vzporednih dejavnosti, ki omogočajo pridobivanje premoga in njegov transport na površino. V tem trenutku obvladujemo okoli 56 kilometrov podzemnih prostorov in premogovnik predstavlja kompleksen logistični proces. Danes predstavljena dieselska lokomotiva pa predstavlja nosilni steber transportnega sistema. Letos praznujemo 25 let viseče dieselske lokomotive v velenjsko jamo in z letošnjo novo pridobitvijo – dvema novima lokomotivama – smo obeležili ta dogodek. Te sodobne naprave imajo predvsem eno veliko obremenitev. To je velik transportni sistem in po naših podatkih pri nas letno transportiramo okoli 90.000 voznih enot materiala. Ponosni smo na ti dve novi pridobitvi, ki sta zahtevni tudi v finančnem smislu, a v velenjskem premogovniku smo odločeni, da bomo z modernizacijo delovnih procesov nadaljevali.«

Diesel lokomotiva je namenjena transportu materiala in ljudi po enotirnih visečih progah. Zasnovana je za obratovanje v rudnikih s podzemeljsko eksploatacijo v eksplozijsko nevarnih področjih s koncentracijo metana do 1,5 %. Členkasta izvedba diesel viseče lokomotive omogoča precejšnjo gibljivost v jamskih prostorih in razstavitev v posamezne transportne enote. Členkasta izvedba diesel viseče lokomotive omogoča precejšnjo gibljivost v jamskih prostorih in razstavitev v posamezne transportne enote.

Sestavljena je iz strojnega dela, hladilne enote, štirih pogonov, dveh kabin za voznika, hidravličnih dvižnih gredi za prevoz tovora, mehanskih povezovalnih elementov in napeljav za prenos energije ter signalov. Celotna dolžina kompozicije znaša 37 m, maksimalna nosilnost tovora je 21 ton.

 Strojni del vsebuje dizelski motor z varnostno opremo, ki je potrebna za uporabo v eksplozijsko ogroženih področjih, hladilne komponente, hidravlično črpalno enoto, rezervoarja za gorivo in hidravlično tekočino, zagonsko enoto ter avtomatsko protipožarno opremo.

DZ 1800 poganja 4-cilindrični, glede na vsebnost škodljivih snovi optimirani serijski dizelski motor D 924 TI-Ex firme SMT Scharf. Motor razvija nominalno moč 80 kW in deluje po principu direktnega vbrizga z turbo polnilnikom in hlajenjem polnilnega zraka.

Tehnični podatki

Nazivna vlečna sila: 80 kN ( pri 2 m/s)
Največja hitrost: 2,4 m/s
Polmer krivin:
- horizontalno 10 m                                                                                
- vertikalno 4 m
Sposobnost premagovanja naklona max. 18º
Nosilnost: max. 21 ton
Koncentracija metana: max. 1,5% CH4
Moč motorja: 80 kW
Delovna prostornina motorja: 6640 cm3
Hlajenje: vodno
Teža kompozicije: 11 ton
Dolžina  kompozicije: 16576 mm
Dolžina  kompozicije z dvižnimi gredami kpl 3x50KN, 1x60KN: 37 m
Širina: 800 mm
Višina do spodnjega roba tirnice: 1230 mm
Premer pogonskega kolesa: 340 mm

Služba za odnose z javnostmi Premogovnika Velenje
Tadeja Mravljak Jegrišnik


Visečo diesel lokomotiva Scharf
Premogovnik Velenje d.o.o., Partizanska cesta 78, 3320 Velenje, Slovenija, Tel.: +386 (0) 3 8996 100, Faks: +386 (0) 3 5875 007
Email: info@rlv.si  |  Copyright 2008
  |  Kazalo strani  |  Vprašajte nas