SKUPINA PV

Sporočila za medije

13.01.2011

V Premogovniku Velenje zagnali novo dizelsko lokomotivo Scharf

V Premogovniku Velenje – enem največjih in najsodobneje opremljenih premogovnikov s podzemno eksploatacijo v Evropi, smo v sredo, 12. januarja 2011, v centralni remizi zagnali novo visečo dizel lokomotivo Scharf, dolžine 37 metrov. Z nabavo novih lokomotiv Scharf tipa DZ 1800 se je bistveno povečala zmogljivost in zanesljivost transporta materiala in ljudi.
Direktor Premogovnika Velenje dr. Milan Medved je ob novi pridobitvi dejal:  »S to najnovejšo pridobitvijo, s katero bo mogoče še izboljšati pogoje za dostavo materiala in opreme na najbolj oddaljena delovišča, nadaljujemo posodobitev opreme, revitalizacijo naših bistvenih tehnoloških sklopov. Stalno posodabljanje voznega parka je za nemoteno odvijanje proizvodnega procesa v Premogovniku Velenje izjemno pomembno, saj dnevni napredki pri odkopavanju in izdelavi jamskih prostorov zahtevajo zelo močno logistično podporo. Tudi rekordni rezultat 9 metrov dnevnega napredka, 10 tisoč ton premoga na horizontalni koncentraciji in 25 tisoč ton premoga na samo dveh odkopih v enem dnevu so rezultat dela naših rudarjev, domačih strokovnjakov ter dobre tehnološke opreme.«
Trenutno je v Premogovniku Velenje v obratovanju 9 lokomotiv, dve pa sta predelani v vlak za prevoz težjih bremen. Novejših lokomotiv je 7, enakega tipa DZ1800 2+2 je tudi zadnja lokomotiva, dobavljena v decembru 2010. Nove lokomotive so varnejše, enostavnejše in močnejše in zato tudi dobro sprejete pri uporabniku. Dostop pri vzdrževalnih in servisnih delih je lažji. Nove generacije lokomotiv so tudi čistejše, glede izpustov škodljivih emisij v ozračje pa tudi varčnejše, saj v povprečju porabijo za približno 15 % manj goriva od starih. Kabine so prav tako večje in udobnejše ter opremljene za medsebojno komunikacijo.
Serviser proizvajalca SMT Scharf Rainer Nottebon, ki je po sestavi in montaži lokomotivo pregledal, nastavil in preizkusil, je pohvalil dobro in natančno delo naših vzdrževalcev. Lokomotiva, ki je izdelana in certificirana namensko za uporabo in obratovanje v rudnikih s prisotnostjo metana do 1,5 %, je namenjena transportu materiala, elektro strojne in rudarske opreme ter po potrebi tudi ljudi do jamskih delovišč.
Lokomotiva oz. kompozicija sestavljena iz strojnega dela, hladilne enote z elektro opremo, štirih pogonov z zavorami, štirih dvižnih gred za prevoz tovora, dveh kabin. Vsi sklopi so med sabo povezani z močnim gibljivim veznim drogovjem. V strojnem delu se nahaja vodno hlajeni 4-cilindrični vrstni turbo dizelski motor z direktnim vbrizgom goriva. Motor razvije moč 80 KW pri 1800 vrt/min in požene lokomotivo do max. hitrosti 2,4 m/s. Izpušni plini potujejo v izpušni zbiralnik in se ohlajajo v vodni kopeli. Motor preko sklopke poganja glavno hidravlično črpalko, katera zagotavlja hidrostatični tlak za pogon hidromotorjev pogonskih tornih koles in pritisk na tirnico. Poleg tega daje tudi potrebni tlak za odpiranje in zapiranje zavor.
Za prevoz materiala in opreme so vgrajene 4 dvižne grede s skupno nosilnostjo 21 ton, od katerih ima ena nosilnost 6, ostale tri pa 5 ton. Vsaka dvižna greda ima svoj pogon z reduktorjem za dviganje in spuščanje nosilne bremenske verige ter ima varnostno blokado proti preobremenitvi. Verige so opremljene z dvojnimi kavlji za lažje pripenjanje voznih enot in opreme.  
  
Premogovnik Velenje d.o.o., Partizanska cesta 78, 3320 Velenje, Slovenija, Tel.: +386 (0) 3 8996 100, Faks: +386 (0) 3 5875 007
Email: info@rlv.si  |  Copyright 2008
  |  Kazalo strani  |  Vprašajte nas